پرسش‌های متداول


خیر؛ سازمان های فعال در صنایع مختلف (مانند بانک، بیمه، خودروسازی، خرده فروشی، گردشگری و هتل داری، نفت، گاز و پتروشیمی، شهرداری ها و سایر سازمان های بخش دولتی و خصوصی) که به طرق مختلف در فناوری های نوین دیجیتالی (مانند رایانش اجتماعی، رایانش موبایلی، رایانش ابری، تحلیل داده و کلان داده، رسانه ها و شبکه های اجتماعی) سرمایه گذاری کرده اند، می توانند در این جایزه شرکت نمایند.


در مجموع دو گروه از سازمان ها می توانند در جایزه ملی تحول دیجیتال شرکت نمایند. گروه اول، سازمان هایی که الکترونیکی نیستند و دیجیتالی متولد نشده اند، اما با استفاده از فناوری های نوین دیجیتالی، در حال بهبود مدل کسب وکار، خدمات، محصولات و یا فرآیند های خود می باشند (مانند سازمان های فعال در صنایع بانک، بیمه، خودروسازی، خرده فروشی، گردشگری و هتل داری، نفت،گاز و پتروشیمی، شهرداری ها و سایر سازمان های بخش دولتی و خصوصی).

گروه دیگر، سازمان ها و کسب وکارهایی هستند که ماهیت دیجیتالی داشته و بر بستر اینترنت و فناوری های اطلاعاتی متولد شده اند (مانند کسب وکارهای اینترنتی که تجارت‎شان بر پایه برنامه کاربردی ، خرید و فروش الکترونیکی و مواردی از این قبیل استوار است). این گروه از کسب وکارها نیز می توانند در این جایزه شرکت نمایند.


این جایزه، با توجه به محورهای تخصصی، در سه سطح، شرکت کنندگان را ارزیابی می نماید:
•    در محور زبدگی دیجیتالی، به ارزیابی بلوغ دیجیتالی سازمان می پردازد.
•    در محور نوآوری دیجیتالی، به ارزیابی یک ابتکار/ پروژه نوآورانه کاندیدا شده از سوی سازمان متقاضی می پردازد.
•    در محور رهبران دیجیتالی، به ارزیابی یک مدیر و یا رهبر دیجیتالی کاندیدا شده از سوی سازمان متقاضی می پردازد.


سطح شرکت در این جایزه، سازمانی است. درنتیجه، امکان ثبت نام انفرادی در محور رهبری دیجیتالی و یا نوآوری دیجیتالی وجود ندارد. بلکه سازمان، با ثبت نام در جایزه، به کاندیدا نمودن یک رهبر دیجیتالی و یا ایده نوآورانه خود می‌پردازد.


خیر؛ هم سازمان های کوچک و متوسط  (تا ۱۵۰ نفر پرسنل) و هم سازمان‎های بزرگ می توانند در این جایزه شرکت نمایند.


خیر؛ سازمان ها با انجام ثبت نام، امکان شرکت در هر سه محور تخصصی را خواهند داشت. در نتیجه، هر سازمان،  می تواند به انتخاب خود، در یک، دو و یا هر سه محور تخصصی جایزه شرکت نماید.


هزینه شرکت در جایزه، تنها با توجه به اندازه سازمان (سازمان های کوچک و متوسط و یا سازمان های بزرگ) دریافت می شود. بنابراین تعداد محورهای تخصصی، که سازمان برای ارزیابی در آن ها شرکت می کند، در هزینه ثبت نام تاثیری ندارد.

در مرحله نخست، سازمان به انجام ثبت نام آنلاین در سایت جایزه می پردازد. سپس دبیرخانه جایزه، با سازمان تماس گرفته و فاکتور هزینه ثبت نام را صادر می نماید. پس از پرداخت هزینه،توسط دبیرخانه، زمان کارگاه آموزشی سازمان اعلام می گردد. پس از برگزاری کارگاه آموزشی ،دفترچه خوداظهاری تحول دیجیتال، به منظور بررسی دقیق، برای سازمان پست می شود. سپس سازمان ها با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت، وارد سایت جایزه شده و به صورت الکترونیکی پاسخ ها را وارد سایت می نمایند.


خیر؛ سؤالات فرم ارزیابی به صورت پاسخ بسته هستند و سازمان از میان گزینه ها، متناسب ترین گزینه را با توجه به شرایط و وضعیت فعلی خود، انتخاب می نماید. بنابراین فرم اظهارنامه تشریحی نیست؛ اما درصورت لزوم، پاسخ های تشریحی، شواهد و اسناد مثبته اظهارات و مستندات تکمیلی توسط دبیرخانه جایزه از سازمان دریافت می شود. همچنین بخشی از این پاسخ ها، در قالب ارزیابی حضوری در محل سازمان، توسط داوران جایزه راستی‎آزمایی خواهد شد.

در صورتی که به سوال مورد نظر شما در لیست فوق پاسخ داده نشده است از فرم زیر استفاده فرمائید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌‌سایت، متعلق به دبیرخانه جایزه ملی تحول دیجیتال است - ۱۳۹۷